Ідея школи в подвійній перспективі In Критика, №3 (65), 2003, сс. 6-7.
Ключові слова:
освіта, ідеологія, педагогікаКороткий опис
У статті здійснено порівняльний аналіз освітніх систем України та США з акцентом на спільних проблемах і відмінних підходах до їхнього розв'язання. Авторка показує, що попри зовнішні відмінності між системами, обидві країни стикаються з подібними викликами: недостатнім фінансуванням, проблемами академічної доброчесності, необхідністю узгодження наукової підготовки з вимогами ринку праці. Богачевська аналізує американський прагматичний і локалізований підхід до освітніх реформ, протиставляючи його українському прагненню створити всеохопну концепцію трансформації системи освіти. У дослідженні особливу увагу приділено феномену «американського способу» як альтернативи ідеологічно забарвленим моделям. Авторка також критично осмислює ризики, пов’язані з ідеологізацією освітнього процесу, та застерігає від редукції складних педагогічних завдань до абстрактних гасел.
Завантаження
